poniedziałek, 4 sierpnia 2014

Malbork

W tym roku przyjechałam do Malborka pociągiem. Tory, perony i przejście podziemne są w remoncie. Przed budynkiem Dworca zrobiło się jakoś przyjemniej. Są ławeczki i trochę zieleni. Idąc dalej zauważyłam kolejne zmiany. Mile zaskoczył mnie plac Kazimierza Jagiellończyka. Dawno temu był tu Dom Handlowy "Jurand" i nic ciekawego dookoła. Dom Handlowy nadal stoi a na placu jest fontanna i pomnik Kazimierza Jagiellończyka, Króla Polski w latach 1447 - 1492. Dalej szłam przez park, mostek i nową bramę do Zamku. Zawsze wchodziłam na Zamek od strony Nogatu po drewnianej kładce dla pieszych. Na Zamku też się trochę pozmieniało. Wybrałam poniedziałek bo zwiedzanie jest za darmo i mogłam się swobodnie poruszać po terenach zamkowych. 
Podobno otwarto w Malborku Park Dinozaurów ale nie poszłam zobaczyć.

I went to Malbork to see my favorite Castle. I noticed many changes in town. It looks more beautiful. There's a fountain and a statue of Kazimierz Jagiellończyk near "Jurand" the Shopping Center. Last time I was in Malbork, there was nothing interesting around. There's a park and a new gate to the Castle. I always came to the Castle form the other side. I had to cross the Nogat River. The Castle looks better, too. There are more things to see. I chose the day when visiting Castle Grounds was free of charge. 


Pomnik Kazimierza Jagiellończyka
















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz