środa, 30 lipca 2014

Gdańskie Murale

Zupełnie przypadkiem trafiłam w Gdańsku na Osiedle Zaspa. Zobaczyłam w oddali murale na wieżowcach. Myślałam, że jest ich tylko kilka. Weszłam między bloki a tam niespodzianka. Całe osiedle pomalowane. Dopiero później dowiedziałam się, że murale powstają tam od 1997 roku za sprawą Gdańskiej Szkoły Muralu. Ciągle powstają nowe dzieła sztuki. Odbywają się też wycieczki Szlakiem Gdańskich Murali. Co roku jest organizowany Festiwal Malarstwa Monumentalnego "Monumental Art".
W Gdańsku jest więcej malowideł ściennych. Niektóre są bardzo dobrze ukryte w podwórkach starego miasta lub w przejściach podziemnych. Przy Uniwersytecie Medycznym pomalowany jest płot. Jadąc SKM (szybką koleją miejską) do Gdyni można podziwiać graffiti na płotach i budynkach wzdłuż torów.

Street Art in Gdańsk
There's a mural on almost every apartment house in Gdańsk Zaspa. The whole area looks like a huge art gallery. Murals are enormous and very impressive. Some of them are hidden behind trees. It all started in 1997. There's a Monumental Art Festival in Gdańsk each year and more murals are painted. You can also see other murals and graffiti in town: on fences, in underpasses and along the railroad tracks.
















Gdynia

Sopot


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz