niedziela, 26 stycznia 2014

Ptaszki

Do fotografowania ptaków trzeba mieć dużo cierpliwości albo szczęścia. Mnie się udało uchwycić kilka małych ptaszków przy karmniku i jednego całkiem dużego. Wróble i sikorki karmimy regularnie ziarnami słonecznika więc są stałymi gośćmi w naszym ogrodzie. Karmnik przystosowany jest dla małych ptaszków ale od czasu do czasu większe ptaki próbują się do niego wcisnąć. 
Dzisiaj rano zaniosłam ptaszkom pokarm i zaczaiłam się koło karmnika. Od razu zaczęły się zlatywać i obsiadać okoliczne krzaki. Po chwili nieśmiało przybliżały się do karmnika i cały czas zerkały na mnie. Kiedy jeden wróbelek odważył się zabrać ziarenko, inne poszły za jego przykładem.

If you want to take photos of birds, you need a lot of patience or luck. I was lucky. We feed sparrows and titmice so they come to our garden a few times a day. We give them sunflower seeds. The bird table is for little birds only but form time to time a bigger bird tries to steal something form it.
This morning I fed the birds and waited by the bird table. The birds appeared immediately in the bushes nearby. I was still standing there holding my camera, ready to shoot photos. The birds were shy or very suspicious at the begining. When they realized they were safe, they started eating.




Po jakimś czasie, zupełnie przypadkiem, wyglądam przez okno i co widzę? Sójkę siedząca na drzewie. Pomyślałam, że zanim przyniosę aparat to sójka odleci. Pobiegłam do pokoju, zabrałam aparat, wyglądam przez okno a sójka dalej siedzi na drzewie. Zdążyłam!

Later, I looked out the window. And what did I see? A jay perching on the tree. I thought there was no way I could take a photo of that bird. I ran to the other room, took my camera, looked out the window again and saw the jay still perching on the tree. I still can't believe it. The jay was there and I managed to take such a nice photo.


Pod Wawelem natomiast fotografowanie ptaków jest niezwykle łatwe. Wystarczy podejść do brzegu Wisły a kaczki, łabędzie i mewy same podpływają do ludzi i wydają różne okrzyki. 

It's extremely easy to take photos of birds near the Wawel Castle. When I came up to the river bank, all the ducks, swans and seagulls swam towards me.  



Czy gołębie potrafią pływać? Byłam przekonana, że gołębie nie pływają ale ten najwyraźniej potrafi.

Can pigeons swim? I thought they couldn't but this one obviously can.


więcej zdjęć / more photos w galerii

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz