czwartek, 19 czerwca 2014

Boże Ciało

Od kilku dni trwały przygotowania do obchodów Bożego Ciała. W tym roku procesja przechodziła koło mojego domu. Sąsiedzi od rana dekorowali ogrodzenia wstążkami z bibuły i przygotowywali ołtarze. Kiedy byłam mała bardzo lubiłam to święto. Szłam w procesji ubrana w strój krakowski i sypałam kwiaty, które wcześniej zrywałam w ogrodzie i na łące. Niestety nikt nie zrobił mi wtedy zdjęcia.

A few days ago we started to prepare for the religious holiday called Corpus Christi. This year the procession passed by my house. In the morning our neighbors decorated the fences with ribbons and prepared the altars. When I was a little girl I used to like this holiday very much. I took part in the procession. I was wearing a national dress. I carried a basket of flowers and every five steps or so I threw some of them in front of me. It's a pitty nobody took a photo of me then.
















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz